horba evenementenservice

Waarom jouw bedrijf zijn eigen shirt moet hebben

Geplaatst op

Waarom zou je je tijd en geld uitgeven aan een bedrijfsshirt, je hebt toch wel beter dingen te doen? Dat zou je misschien denken, maar het tegenovergestelde is waar. In deze blog gaan we bespreken waarom jouw bedrijf moet investeren in het bedrukken van haar eigen shirts.

Marketing

Waarom zetten autofabrikanten hun logo op de voor- en achterkant van een auto? Omdat het gratis marketing oplevert, waarschijnlijk zien honderden mensen het op een dag. Een groot deel van deze mensen valt ook nog eens onder de categorie van potentiële klanten. Als je het logo achterwege zou laten, mis je zoveel kansen. Als je op het moment geen custom bedrijfsproducten hebt met je logo erop, dan mis je ook veel kansen. Elke keer als iemand met een shirt met jouw bedrijfslogo erop naar de supermarkt, speeltuin of sportschool gaat betekent dat jouw merk weer wordt gezien. Uit onderzoek blijkt dat het gemiddelde bedrijfsshirt 2555 keer wordt gezien.

Team spirit

Niks groots wordt behaald in je eentje. Zelfs solo-atleten zouden niks zijn zonder hun coach, sponsor of familie. En het is bewezen dat er altijd samenhorigheid heerst in de beste teams. En hoe creëer je samenhorigheid? Nou, je kunt het bereiken door het dragen van hetzelfde shirt. Uit onderzoek blijkt dat deze outfits de zelfverzekerdheid, geloofwaardigheid en de passie voor het vak van werknemers verhogen.

Loyaliteit van klanten

Klantloyaliteit is misschien wel het moeilijkst wat er te verkrijgen is in de businesswereld. Maar het is wel iets dat zodra je het hebt, je het ook niet zo snel zult kwijtraken. Gebruik T-shirts om deze loyaliteit te winnen. Geef ze weg aan trouwe klanten, zodat nog meer sponsoren worden van je merk. Een goed voorbeeld is wat Twitch heeft gedaan. Zij hebben 2000 limited edition truien uitgebracht. Dit resulteerde in 2000 tevreden ambassadeurs die nu nog meer idolaat zijn van het merk.

Conclusie

Een eigen bedrijfsshirt kan op verschillende vlakken waardevol zijn. Zo is een bedrijfsshirt van marketingwaarde, omdat het de potentie heeft om heel veel gezien te worden. Als je een shirt bedrukt, dan voegt dat ook toe aan de team spirit van de werknemers. Er wordt samenhorigheid gecreëerd door middel van een uniform outfit. Daarnaast creëert zo’n shirt ook klantloyaliteit zodra je ze verkrijgbaar stelt aan deze groep.

Gerelateerde berichten

Over ons

Contactgegevens

Via info @ domein.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden